Potíže českých turistů v Egyptě. Klienti Blue Style uvízli v Hurghadě i Marsa Alam, cestovka mění dopravce
S obřími potížemi se potýkají čeští turisté, kteří jsou v Egyptě s cestovní kanceláří Blue Style. Část klientů uvízla, cestovka jim opakovaně mění časy letů, další lety jsou podle stránek Letiště Praha zrušeny. Týká se to jak letů do Prahy, Ostravy, tak i Brna do a z obou nejpopulárnějších destinací, Hurghady a Marsa Alam. Podle mluvčího cestovní kanceláře Jana Kadeřábka jde o důsledek potíží s leteckou společností Skyline. Spolupráci s ní CK ukončila a počínaje středou budou klienti létat s aerolinkami Smartwings.
Potíže odstartovaly už v pondělí při letu z Marsa Alam, ten nabral obří zpoždění, klienti se vrátili až v úterý brzy ráno. Následovaly opakované změny času letů do Hurghady a s tím související návrat klientů zpět do Česka. Lidé vytýkají cestovce, že museli čekat na recepci hotelu. Někteří si prodloužení pobytu platili ze svého.
„Měli jsme letět dnes ve 13:30. Před chvílí jsme zjistili, že poletíme ve 3:45 ráno s jinou leteckou společností. Tady lidi úplně vyvádí. Delegátka spolupracuje, Blue Style nám slíbil odměnu. Bylo nám doporučeno prodloužit si pobyt za poplatek, který bude kompenzován,“ popsal čtenář Blesku. „Máme den dovolené navíc, jsme v klidu, ale někteří tu mají zítra zápis s dětmi do škol,“ doplnil.
Chaos a váznoucí komunikace
Chaos popisují i další klienti. „My měli letět dnes ráno v 1:20, posunuto z 31. 3. na 1. 4. V noci pro nás nepřijel autobus, a když jsme volali delegátovi, tak nám řekl, že je letadlo zrušeno a poletíme možná dnes odpoledne. A tak trávíme čas od včera na recepci hotelu. Je tu někdo, kdo ví víc? Myslím, zda odpo nějaké letadlo přiletí? Prosím info,“ napsala ve skupině klientka Ingeborg. „My měli letět taky 1.20 h v noci... Nakonec jsme si museli koupit pokoj, abychom na recepci nestáli až do rána,“ doplnila Hana, další z nich. Podle údajů Letiště Praha odletěl spoj do Hurghady dnes v 8:05, zpáteční by měl přistát po 18:00.
Potíže se týkají i destinace Marsa Alam. „Odlet byl původně dnes 1. 4. 2025 v 6.50 do Ostravy, dle informací na nástěnce let odložen na 13.10. Z hotelu jsme měli odjet 9.05, bohužel neodjeli. Dle informací na recepci máme čekat na další pokyny kolem poledne.... Je 15.50, a pořád nic, čekáme... Stále žádné informace,“ popsali klienti.
Podle nich CK mění i dopravce, který je měl odvézt zpět do Česka. „My měli dnes odlétat z Marsy do Prahy, původně Skyline 23:55, včera info, že s JKL v 15:25, dnes zase změna na 23:55 a poslední info, že letíme zítra kolem 15 h. Hrůza, jsem také naštvaná, vím, že delegáti za nic nemůžou, čekají na informace z Prahy, ale člověk už zítra potřeboval být doma, a teď je v nejistotě, kdy a jestli vůbec odletí,“ popisují další.
Na několikrát odložený let z Marsa Alam si stěžuje i Markéta. Navzdory tomu, že má s sebou děti, jim CK neprodloužila ubytování. Zatím poslední informaci, kterou dostala, je to, že by měla i s rodinou letět ve 2:20 ráno. „Nemáme kam jít, hotel nám pokoj nedá, asi uložím děti ven,“ popsala.
Další potíže ale mají klienti z Ostravy a Brna. Web Novinky.cz přinesl svědectví dalších klientů, podle nich ani zástupci CK nebyli schopni říct, kdy klienty dostanou domů. „Neví to delegát a nevědí to ani na letišti, kam jsem volala. V tuto chvíli je situace taková, že jim let byl již čtyřikrát zrušen a že prý prostě pro ně nemají letadlo, které by je dopravilo zpět do ČR,“ řekla Novinkám matka jedné z cestujících.
Blue Style mění dopravce
Podle mluvčího Blue Style Jana Kadeřábka jsou na vině aerolinky Skyline Express Airlines, které lety do Egypta operovala. Cestovní kancelář s ní po opakovaných problémech s okamžitou platností ukončila spolupráci. „Důvodem pro ukončení spolupráce byly opakované problémy s kvalitou a spolehlivostí poskytovaných služeb ze strany Skyline Express Airlines a liknavý přístup k jejich řešení, včetně vyhýbání se smluvním závazkům a povinnostem dle tuzemských i mezinárodních předpisů,“ uvedl mluvčí.
Aerolinky podle Kadeřábka odmítala klientům za zpoždění platit kompenzace. „Protože společnost Skyline Express Airlines odmítla přes opakované výzvy řešit nároky cestujících, rozhodla se cestovní kancelář Blue Style proaktivně přistoupit k vlastnímu řešení v podobě narovnání s těmi klienty, kterých se nesplněná povinnost dopravce týkala,“ doplnil mluvčí.
Počínaje středou budou podle něj létat klienti do Egypta se společností Smartwings. Aerolinky potvrdily, že do Egypta ještě dnes vysílají „záchranné“ lety. „Společnost Blue Style nás dnes požádala o pomoc s řešením situace se zajištěním letů do Egypta. Dnes ve 22:30 hod. vypravujeme na žádost CK Blue Style z Prahy do Marsa Alam letadlo, přičemž i v nejbližších dnech budou pro CK Blue Style do Egypta vypraveny i další lety. Snažíme se CK v této situaci vyjít maximálně vstříc,“ řekla Blesku mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.
Blue Style tvrdí, že o všechny klienty, kteří zůstali nelánovaně v Egyptě, je postaráno. „Se všemi klienty, jejichž odlet byl neplánovaně změněn, jsme v průběžném kontaktu a těm, jejichž let byl zpožděn, jsme zajistili občerstvení a náhradní ubytování i dopravu zpět z dovolené s náhradním dopravcem,“ dodala Kadeřábek.
Ano plně souhlasím s p. Donato, ja upozorňoval 3x Blue Style za zpožděné lety v prosinci, lednu a únoru a také na to, že na palubě letadla se platí jen hotově bez účtenky, kafe bylo jen z cukrem 4,-Eura,malá voda 5,-Euro. Blue Style mu odepsal, že to není možné. Již od podzimu měli všechno naruby, neskutečné katalogové ceny a bombastickou reklamu, např. V říjnu ***Hotel Lemon&Soul na týden nabízeli pro dva za 52 tisíc, tehdy jsem jim napsal,že asi změnili management, bylo mi řečeno, že ceny určuje nabídka a poptávka. Vše se jim začalo hroutit v lednu, ceny zájezdu šly rapidně dolů a pokračovalo to v únoru i březnu....Jo Blue Style bude to pro vás hodně drahé poučení.