Komerční bance „kleklo“ online bankovnictví, klienti zuřili. A to není vše
Nepříjemné ráno si v úterý ráno prožila řada klientů Komerční banky. Zhruba hodinu tomuto finančnímu ústavu nefungovalo internetové bankovnictví. V té době totiž banka dolaďovala nové uživatelské prostředí, které nainstalovala o víkendu. Už v pondělí měl přitom systém výpadek ještě delší. A řadu klientů Komerční banka podle jejich slov rozohnila i výsledkem inovace. Další odstávku systému banka ohlásila v noci z pátku na sobotu, trvat by měla ale jen dvě hodiny.
Od začátku týdne se facebookový profil Komerční banky plní příspěvky, které jsou krajně nelichotivé. Na instituci se snesla kritika řady klientů, kterým ztížily život problémy s dostupností online bankovnictví.
„Od noci mi nejde se připojit k internetovému bankovnictví Komerční banky,“ popsal například Blesku své potíže Stanislav Z., aby připojil: „… a když to po čtyřech hodinách naskočilo, tak tam nic nefunguje… děs. Tak je to i u všech mých známých… nejde platit faktury, nejde nic. Na infolince někdo cosi blekotá. Ale nikam se nelze dovolat, ani jinak spojit. Zjistěte prosím a zveřejněte informaci pro všechny klienty, když už to neudělá banka.“
Na sociální síti se ozvali i další. „Dobrý den, přijde Vám normální nedostupnost online banky v pracovní době? Nejde to dělat mimo pracovní dobu? Děkuji,“ zeptal se uživatel Roman. Jiří M. zase na profilu láteřil, že šel na úřad zkontrolovat odešlou platbu a teď tam musí čekat hodinu.
„K této situaci došlo v pondělí i v úterý ráno, přitom výpadek v obou případech nepřesáhl jednu hodinu,“ potvrdil problémy Blesk Zprávám šéf externí komunikace Komerční banky Pavel Zúbek.
A čím to bylo způsobeno? „V průběhu víkendu jsme nasazovali novou podobu internetového bankovnictví Komerční banky a klienty jsme o tom v předstihu informovali. Přestože se nová verze internetového bankovnictví vždy před nasazením důkladně testuje, reálný provoz představuje pro systém odlišné zatížení a může docházet ve špičkách ke zpomalení jeho odezvy, případně ke krátkodobým výpadkům. Na stabilizaci systému intenzivně pracujeme a věříme, že před koncem týdne bude vše v pořádku,“ řekl Zúbek.
A proč dnes nebylo na facebookových stránkách KB v době výpadku alespoň upozornění a omluva? „Včera jsme ji tam měli. Dnes jsme ji tam nedávali – předpokládali jsme, že výpadek bude kratší, což se potvrdilo,“ vysvětlil mluvčí.
Potíže ale očividně bude mít Komerční banka i s novou podobu online bankovnictví. Zdaleka ne všechny klienty jím nadchla.
„Si vždycky myslím, jak jsem děsně hustej early adopter a jak miluju inovace, a pak mi Komerční banka vylepší [úplně převoře] e-banking a já chci jít skočit z okna. Zahajuji protestní hladovku. Chci zpět své složité menu, nepoužitelné rozhraní a devadesátkovej look!“ napsala jedna z uživatelek.
Další, tentokrát plánovaná odstávka systému, přijde začátkem víkendu. „Vážení klienti, dovolujeme si vás upozornit na plánovanou odstávku služeb přímého bankovnictví, která proběhne v termínu od 25. 4. 2018 23:00 hod. do 26. 4. 2018 01:00 hod. Omlouváme se za způsobené nepříjemnosti a děkujeme za pochopení,“ napsala svým zákazníkům Komerční banka.