Jurečkův sen: „Ať každý sní jednoho kapra měsíčně.“ Chce učit lidi jíst ryby
Masivní kampaň, která má za cíl naučit lidi jíst sladkovodní ryby, spustilo ministerstvo zemědělství. Ve vybraných hypermarketech je tak k dostání jejich rozšířený výběr. A po Česku bude jezdit i mobilní stánek, kde kuchaři ukáží, jak z nich připravit chutný pokrm.
Kampaň s názvem Ryba na talíři rozjíždí ministerstvo tento týden. V rámci ní bude na farmářských trzích, rybářských slavnostech či výlovech rybníků propagovat tento druh masa. Kuchaři navíc v mobilních stáncích ukáží, jak ho upravit a zpracovat. Kampaň potrvá téměř do konce roku.
Navíc až do 24. dubna probíhá další akce, kterou resort ministra Mariana Jurečky (KDU-ČSL) naplánoval – Týden s kaprem. V rámci ní se v Globusech, Penny Marketech a Makrech prodává více sladkovodních ryb, lidé si mohou odnést i recepty.
„Většina kaprů v našich rybnících jde na export a to chci změnit. Chci, ať se z kapra jakožto naší domácí ryby stane oběd, který si v různých podobách jednou za měsíc dopřeje každý. Nepodaří se to během jedné kampaně, ale věřím, že v budoucnu ano,“ řekl ministr zemědělství pro Blesk.cz.
Nejvíce kaprů, přibližně 85 procent, se prodá v období kolem Vánoc. Asi 7 procent ve velikonočním čase a jen 8 procent v průběhu roku, především tedy v létě na grilování.
Podle údajů Rybářského sdružení je pro domácí trh určeno 60 procent kaprů, zbylí jdou na export.
Řízek z kapra napuštěného malachitovou zelení,silně rakovinotvornou,to je ňam,ňam.Žiješ v Česku soudruhu