Špatný dárek? Neplačte, ale vyměňte ho!

Netrefil letos Ježíšek správnou velikost svetru? Pokud přemýšlíte, co s "nepovedeným" dárkem, pak je tu snadná pomoc. Zkuste ho prostě vyměnit
Našli jste pod stromečkem tři červené svetry, o dvě čísla menší kalhoty nebo mixér, který už máte? Nezoufejte! Přestože obchodníkům výměnu nepovedených dárků žádný zákon nepřikazuje, drtivá většina z nich zákazníkům vychází vstříc. S tím, že ne všechny dárky od Ježíška jsou povedené, obchodníci prostě počítají. "Reklamace či výměny zboží se po Vánocích vždy ztrojnásobí," potvrdila mluvčí sítě Tesco Jana Matoušková. Vždyť jen v pondělí 26. prosince přišlo do Teska v Letňanech vrátit či vyměnit zboží 141 zákazníků! Leckde proto nabízejí rovnou několik možností, jak patálii s dárky vyřešit. "Máme na to speciální informační pulty u pokladen. Vyměňujeme velikosti či barvy oblečení, ale lidé si také mohou vybrat jiný výrobek v hodnotě původního dárku, popřípadě vracíme peníze," popsala Matoušková. Ale pozor! Bez účtenky a originálního obalu většinou neuspějete! Otálet se také nevyplatí, mnohé obchody mají možnost reklamace časově omezenou, a to nejčastěji na 30 dní.
Jak vyměnit zboží Obchod - Podmínky - Časový limit * Baumax - paragon, originální obal - 30 dnů * C&A - nenošené, s visačkou, paragon - 30 dnů * Electroworld - paragon, originální obal - 7 dnů * Hypernova - paragon, nepotvrzený záruční list - rok * Interspar - originální obal, paragon - 5 dnů * Marks&Spencer - nenošené, původní visačka - 90 dnů * Tesco - paragon, originální obal - neomezeno