Sedadlo bez opěrky je jen špička ledovce: Pasažéři popsali bizarnosti u nízkonákladovek

Autor: Darina Jíchová - 
9. srpna 2019
21:41

Nízkonákladové letecké společnosti jsou mezi cestujícími oblíbené a lidé hojně využívají jejich služeb, a to z hlavně kvůli nízké ceně letenek. Samozřejně se pak pasažéři musí připravit na to, že nebudou mít takový luxus. Tento týden se hitem internetu stalo sedadlo bez opěrky, na kterém seděla cestující easyJetu. V souvislosti s tím se o svoje děsivé zážitky z palub nízkonákladovek pochlubili i další lidé. Zprávu přinesl deník The Guardian.

Snímek z paluby easyJetu na cestě z londýnského letiště Luton do Ženevy sdílel na svém twitteru Matthew Harris. Sedadlo, kterému chyběla celá zadní opěrná část a ženu na něm sedícím, si musel vyfotit. Společnost se bránila tím, že pasažéři byli z bezpečnostních důvodů vyzvaní, aby sedadlo nepoužívali, a během letu prý na místě skutečně nikdo neseděl.

„Letadlo je moc těžké.“

Tento příběh, který publikovala skoro všechna světová média, inspiroval i další lidi, kteří se rozhodli promluvit o tom, co je v nízkonákladovkách potkalo. „Letadlo je moc těžké, řekly nám letušky a nenechaly nás nastoupit do letadla,“ uvedla Charlotte z Londýna. Ona a její tři kamarádky měly letět na rozlučku se svobodou její sestry.

„Společnost nám pak nabídla letět další den, jenže sestra už byla na místě a byla tam sama. Řekli nám, že dvě můžou letět teda hned a poslední z nás druhý den,“ vypověděla Charlotte. „V hotelu jsme zůstaly všechny, finanční náhradu za let jsme nedostaly. Zajímalo by mě, jak zjistili, že jsme to právě my, kdo přetěžuje letadlo. Ani jedna z nás nemá víc než 55 kilo a měly jsme jen příruční zavazadlo,“ poukázala Charlotte.

Spící muž na sedačce

Alexe z Guildfordu vyšokoval muž, který spal na jeho sedačce. „Letěl jsem na služební cestu do Budapeště, přijdu k řadě, kde je moje místo, a přes všechny tři sedačky ležel muž a spal,“ popsal Alex. „Letušky ho zkoušely probudit a usadit, ale on pořád padal na sedadla. Vypadal, že je pod vlivem nějakých látek. Skončilo to tak, že byl vyveden z letadla. Muž u výstupu škobrtl a spadl po schodech na ranvej,“ uvedl Alex.

„Já a ostatní jsme to s úžasem pozorovali, na ranvej si pro něj přišla letištní ochranka a odvedla ho pryč. Překvapivě jsme odletěli téměř na čas,“ dodal na závěr Alex.

Megan z Colchesteru si prožila to, čeho se obává většina cestujících s odbaveným zavazadlem. „Nízkonákladovka ztratila můj kufr na letu do Madridu. Na jejich webovkách jsem si našla, že mi mají vyplatit 2800 korun za každý den, co jsem bez věcí. Uvedli, že pokud si potřebuju nakoupit oblečení a další nezbytnosti, mám si nechat účtenky,“ sdělila The Guardianu Megan.

Pro odškodné si přišla o půl hodiny dřív

„Další den jsem si šla vyzvednout kufr a zároveň jsem podala žádost o vyplacení peněz,“ odpověď společnosti ji ale překvapila. „Napsali mi, že na odškodné nemám nárok, protože jsem bez zavazadla byla jen 23 hodin a 30 minut a ne plných 24 hodin,“ vysvětlila Megan.

S další zajímavou příhodou přišel Ric ze Stevenage. „Dorazil jsem na letiště Stansted, letěl jsem do Frankfurtu. Čekání jsem si krátil pozorováním boardingu letu do Belfastu, v řadě tam čekalo tak 100 lidí,“ vyprávěl Ric. „Na přepážku přišel personál až hodinu před odletem, pustili tři lidi a pak přepážku zavřeli s tím, že otevřít ji můžou až 40 minut před odletem,“ uvedl Ric.

„Pravdou ale bylo, že nízkonákladovka neměla dost personálu, ani na odbavení lidí, ani aby mohli odletět. Cestujícím nabídli náhradní let druhý den, letadlo nicméně neletělo do Belfastu, ale do Dublinu,“ doplnil Ric.

MiraF ( 10. srpna 2019 04:26 )

Ženám stačí bidlo pro slepice

vihor ( 10. srpna 2019 01:02 )

Kdo létá s nízkonákladovkou, měl by si uvědomit, že nízké náklady jsou dány právě minimalizací služeb a prostojů. Letadla mají vytížená naplno, takže je nemůžou jen tak odstavit kvůli údržbě mimo plán, pokud to není nějaká vážná závada. Dle fotky zřejmě došlo k nějakému poškození sedadla, takže standardní postup je opravdu demontáž opěrky zad. Na tom není nic divného. Naopak by bylo špatné, kdyby to palubní personál neudělal. Takže EasyJet postupoval správně. A za letu na něm nikdo neseděl. Tak v čem je problém?

Zobrazit celou diskusi