Mynář po schůzce s Vohralíkovou: Kdyby Pavel chtěl hradní prostory hned, Zeman vyjde vstříc
Budoucí kancléřka zvoleného prezidenta Petra Pavla Jana Vohralíková požádala vedoucího současné kanceláře prezidenta Vratislava Mynáře o informace o organizační struktuře kanceláře a příspěvkových organizací, o seznam personálií, organizační řád či seznam kontrol fungování kanceláře a jejich výsledky. Řekla to dnes ČTK a České televizi po jednání s Mynářem, kterého se zúčastnil také sněmovní kancléř Martin Plíšek. Mynář pro CNN Prima News sdělil, že Zeman nemá problém hradní prostory předat Pavlovi už nyní, zatím o tom ale nikdo nepožádal.
Mynář ČTK a ČT řekl, že jeho kancelář veškeré materiály připraví, další schůzka kancléřů se uskuteční v pondělí 13. února. Všechny odbory Hradu budou podle Mynáře k dispozici novému vedení kanceláře a prezidentovi také pro přípravu inaugurace, která se bude konat 9. března.
„Pokud by pan prezident Pavel chtěl pro svůj tým využívat některých prostor, které bychom určitě na Pražském hradě našli, věřím, že pan Zeman mu vyjde vstříc. Zatím však tento požadavek vznesen nebyl,“ sdělil pak Mynář pro CNN Prima News.
Vohralíková předala Mynářovi první návrh požadavků potřebných pro orientaci ve struktuře prezidentské kanceláře či o personálních smlouvách. Příští týden materiály podle ní dosluhující kancléř připraví.
Konkrétně požádala o aktuální organizační strukturu prezidentské kanceláře a dvou příspěvkových organizací, seznam lidí, kteří mají smlouvy na dobu určitou končící s mandátem prezidenta Miloše Zemana i smlouvy s přesahem za jeho funkční období, o organizační řád či o seznam kontrol a jejich časový harmonogram a výsledky.
Pavel v neděli řekl, že bude chtít v kanceláři uskutečnit audit. Avizoval, že o tom chce jednat s prezidentem Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslavem Kalou. Sejde se s ním ve čtvrtek. V rozhovoru, který v úterý zveřejnil Reflex.cz, Pavel uvedl, že v prezidentské kanceláři bude potřeba nejen audit NKÚ, ale i hloubkový úklid ve všech oblastech. Odůvodnil to tím, že realita, se kterou se zatím v náznacích setkává, je výrazně horší, než si představoval.
Vohralíková dnes uvedla, že nejdříve potřebuje informace o provedených kontrolách, pak je možné řešit, na co by se případný audit zaměřil. Po schůzce 13. února se bude Mynář s Vohralíkovou scházet individuálně a řešit agendu. „Doplníme protokol tak, aby byla stoprocentně spokojená,“ řekl Mynář.
Podle Plíška se dnešní schůzka týkala zejména přípravy inaugurace. Mynář podle něj bude kontaktní osobou pro tyto účely. „Všechny otázky, které s inaugurací a slavnostním složením slibu nového prezidenta souvisí, budeme přímo řešit s ním,“ uvedl. „Kancléř se nadále bude účastnit jednání, které vedu v Poslanecké sněmovně i za účasti Senátu k přípravě inaugurace,“ dodal Plíšek.
„Ještě chvilku jsem vedoucím, tak veškerou zodpovědnost za to musím nést já. Budu to přenášet na své jednotlivé kolegy, ať už je to protokol, bezpečnost a další, kteří všichni k tomu budou patřičně účastni,“ poznamenal Mynář.
Kapacita pro inauguraci ve Vladislavském sále činí zhruba 800 osob. Následovat bude podle Vohralíkové číše vína, na kterou se bude moci dostavit až 3000 lidí. Kancléři také řeší, jak inauguraci přiblížit veřejnosti. Je možné, že ji budou moci sledovat například na třetím nádvoří Hradu na velkoplošné obrazovce, případně na Hradčanském náměstí. V takovém případě je nutné zajistit bezpečnost chráněných osob i veřejnosti, uvedl Mynář. „Je to sice trošku bezpečnostně a logisticky náročné, ale samozřejmě uděláme pro to maximum,“ řekl.
Pokud je všechno co má být utajeno skartováno ,nebo zařazeno do kolonky ,,tajné "...tak se může schůzka uskutečnit
Hlavně, aby byl pan Mynář v klidu, že ?