Modlili se za oběti srážky tramvají
V kostele sv. Antonína Paduánského ve Vřesině probíhala mše za obět tragické srážky tramvají. Rodina zapálila svíci za Tomáška (+6).
Za oběti srážky tramvají se v kostele sv. Antonína Paduánského pomodlily desítky lidí. Za zemřelé a zraněné zapálili svíce.
Hned v první řadě se usadily dvě sestry, kterým 11. duben osudově změnil život. Jedna z nich přišla o syna Tomáška (+6), druhá přivedla na svět holčičku.
Ekumenická bohoslužba pro všechny zasažené nehodou se konala přesně šest týdnů po tragédii, které nejen duchovní považují za zlomové období. Tolik týdnů se např. drží smutek a trvá šestinedělí. Přesně tak dlouho je po smrti Tomášek Hampel a šest týdnů má Nikolka, která se kvůli srážce tramvají narodila ve 33. týdnu císařským řezem.
Právě Nikolka byla nejmladší účastnicí bohoslužby, kterou celou prospala v autosedačce. Přišla i se svojí maminkou Monikou, která se zotavila z vážného poranění hrudníku. Při srážce se nabodla na tyč v tramvaji. Hasiči ji dvě hodiny vyprošťovali a na uřezaném sedadle i se zabodnutou tyčí v hrudníku ji jako první odnesli do vrtulníku.
Její starší sestra Petra přišla na mši s dcerou Klárkou (2) v náručí, která srážku přežila jen díky tomu, že byla v kočárku. Její bratříček Tomáš to štěstí neměl. Seděl v prvním voze na posledním sedadle tramvajové soupravy, do níž setrvačností narazil druhý vůz. Chlapec zůstal zaklíněný pod sedadly a v hromadě trosek.
Těhotná Monika a Petra s kočárkem dobíhaly na osudnou tramvaj číslo 5 jako poslední. Řidič už měl několik minut zpoždění a přesto na ně v Porubě počkal. To však neudělal Petr Hroch (23), který ve Vřesině nečekal na protijedoucí tramvaj a vydal se vstříc katastrofě.
"Kdyby přišel i řidič tramvaje, který nehodu zavinil, mohla by se pro něj bohoslužba stát očistcem," řekl spolupořadatel bohoslužby Lukáš Humpl. "Chybovat mohl jakýkoliv jiný řidič, zejména když k pochybením docházelo u dopravního podniku dříve. Lidé se shodují, že právě podnik nese obrovský kus viny," dodal Humpl.
Jedna z nejhorších nehod v historii tramvajové dopravy si vyžádala tři oběti, 14 těžce zraněných a 29 lehce. Tragédie zasáhla další stovky lidí z okolí přímých účastníků.