Předmětem veřejné zakázky je zajištění technického dozoru investora včetně technického dozoru stavebníka nad výstavbou mostu. Technický dozor nad stavbou vyžaduje zákon. „Nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické výhodnosti,“ píše se v dokumentu.
Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Délka bude 388 metrů a šířka 16 metrů. Stavba zahrnuje obě předpolí mostu včetně lávky pro cyklisty, opěrné zdi a uměleckých děl. Most doplní chybějící propojení pro MHD, pěší a cyklisty mezi vltavskými břehy. „Stavba přispěje ke zlepšení přestupních vazeb mezi tramvajovými a autobusovými linkami v dopravních uzlech Lihovar a Dvorce a zvýšení spolehlivosti a rychlosti veřejné dopravy,“ píše se v materiálu.
Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Nahradil Trojský tramvajový most z roku 1981, přezdívaný „rámusák“, jehož provoz byl ukončen 7. října 2013. Loni město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017. Magistrát také nedávno v tendru vybral firmu Skanska, která postaví lávku mezi Holešovicemi a Karlínem přes ostrov Štvanice. Karlín a Holešovice by měl v budoucnu spojit i nový Rohanský most, o jeho stavbě nicméně magistrát zatím nerozhodl.
Mnohé mosty přes Vltavu jsou ve špatném stavu a město je postupně opravuje, aktuálně například Barrandovský. Oprava čeká rovněž Libeňský a Hlávkův most.