Stávající výpravní budova je podle správy nevhodně umístěna uprostřed kolejiště. Nová hala bude stát na úrovni vstupu do podchodu z Paříkovy ulice. Všechna nástupiště propojí opravený a rozšířený podchod a přibude také druhý podchod z ulic Krátkého a Bratří Dohalských.

Na nádraží se zároveň změní i dosavadní vedení kolejiště, vniknou zde dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Cestující se na ně dostanou přes schodiště, eskalátory a výtahy. Stanice by po přestavbě měla být plně bezbariérová.

Demolice

Práce na nádraží začaly už v minulých dnech. Stará budova byla do 10. dubna nejprve vyklizena, v minulém týdnu pak začala její demolice. Ta podle Friebové skončí do konce tohoto týdne. Vlakový provoz bude i přes práce fungovat v plném rozsahu, a to i po zahájení stavby nové haly.

Přestavba nádraží je součástí rozsáhlé rekonstrukce železnice mezi Vysočany a Mstěticemi. Ta vyjde na celkem 5,4 miliardy korun a hotová by měla být v roce 2024. Práce na trati začaly už v minulém roce.

Fotogalerie
53 fotografií