Na desce se tak vedle sebe objevily nikdy nenatočené písně, čundrgrundová jazzbluesová Milenka Štěstěna a milenec Neskutečna z poloviny 70. let, uhrančivá Imagena, dětská Kus dřeva v ruce, protiválečná Růže z Jericha, ale i reflexe na nejen vlastní písničkářské osudy v polistopadové skladbě Muž v khaki baloňáku.

Bohatě vypravené vydání alba obsahuje v bookletu Mertovu esej Imagena - pozdní čtení nečteného, komentáře ke všem písním a jejich texty. "Hledal jsem současnou podobu starých mýtů - a nalezl je v naprosté nepřipravenosti na příští válku. A na neuskutečněné, vysněné velké lásky. Pokusil jsem se obě témata skloubit, proplést, jako na starém perském koberci, kde i ornamenty znamenají utajené sdělení," uvedl k vydání alba Merta.

Při natáčení písní se ve studiu vedle Merty sešla sestava Josef Štěpánek (elektrická kytara, steel kytara, ukulele, dobro, banjo), Jan (tenorsaxofon), Ondřej Fencl (klávesové nástroje), Jakub Vejnar (basová kytara), David Landštof (bicí) a sbor Doubravánek.

Mertovy písně byly v 70. a 80. letech minulého století vydávány spíše výjimečně: první album vyšlo ve Francii, druhé vyjít nesmělo a třetí až v roce 1978. O to více se však šířily nahrávky jeho koncertů a texty kolovaly ve formě opisů. V červnu 1989 vyšel v několika strojopisných kopiích sborník Zpívá Vladimír Merta uspořádaný Stanislavem Zárybnickým.