„Nerovnosti povrchu nesmí být větší než dva milimetry na čtyřech čtverečních metrech,“ řekli zástupci společnosti Strabag a Topcon, která zajistila 3D podklady pro co nejpřesnější frézování. Data o stavu celé dráhy shromáždili díky scanneru.
Odstranění starého povrchu potrvá pět dní, poté začne asfaltování. Nový asfalt bude ze speciálně namíchané směsi.
„Nyní v průběhu pěti dnů odstraníme 14 tisíc tun z 82 tisíc m2 dráhy. Frézujeme průměrnou tloušťku 6,5 centimetru a vyfrézovaný recyklát odvážíme do jiné části areálu, poté bude využit ke zpevnění ploch v areálu,“ uvedl stavbyvedoucí z firmy Strabag Igor Janča.
150 milionů ze soukromý zdrojů
Práce na úpravách okruhu začaly už v zimě, výměna povrchu je hlavní částí, ale zdaleka není jediným požadavkem mezinárodní motocyklové federace. „Vyměňujeme také obrubníky, v některých částech bylo třeba obrubníkové zóny prodloužit. Čeká nás instalace signalizačních panelů, které doplní tradiční vlajkovou signalizaci traťových komisařů. Jejich instalace si vyžádala rozsáhlé výkopové práce,“ doplnil mluvčí okruhu Petr Boháč.
Úpravy čekají i sociální zázemí pro návštěvníky, parkovací plochy a některé sedadlové tribuny. Rekonstrukce vyjde na více než 150 milionů korun ze soukromých zdrojů. Všechny práce by měly skončit do poloviny května, vedení okruhu počítá v druhé půli května už s běžným provozem. MotoGP se v Brně pojede po pětileté pauze ve druhé polovině července.