V ulicích se už nyní nachází místa, která jsou pro parkování sdílených dopravních prostředků vyhrazená, koloběžky ale mají smůlu. Z parkování na těchto místech budou vyloučeny. „Dojde k úplnému vyloučení provozovatelů elektrických sdílených koloběžek z těch veřejných parkovacích míst pro tyto dopravní prostředky v celém městě. V těch parkovacích hnízdech bude provoz omezen tak, že tam bude možné odkládat pouze kola a elektrokola,“ řekl na tiskové konferenci náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).
Provozovatelé koloběžek by si tak teoreticky museli nasmlouvat místa, kde by se koloběžky daly parkovat jednotlivě, u různých soukromníků. „To ne úplně předpokládáme, že by se stalo, výsledným efektem bude, že tato turistická atrakce už nebude vyvolávat problémy v našem městě,“ uvedl Hřib.
Jedno kolo za 25 korun měsíčně
Ředitel TSK Filip Hájek na tiskové konferenci specifikoval výši pokut: „Navrhujeme 100 korun za vadné zaparkování, 1000 korun za to, když to provozovatel v nějakém časovém limitu neuklidí z míst, kde to být nemá,“ řekl Hájek novinářům. Další pokuta bude vyměřena v případě, že kola bude muset odklidit TSK. Za parkování pro každé kolo budou jejich provozovatelé platit 25 korun měsíčně, smlouvu s městem bude moci uzavřít kdokoliv.
Manželé Vlčkovi v Hráčích: Plánování vlastního pohřbu může ulevit! Miliardy dali na péči o těžce nemocné

Rada hlavního města by návrh měla zpracovat do konce května. Následně bude moci TSK začít uzavírat smlouvy s jednotlivými provozovateli. Provozovatelé pak dostanou lhůtu na to, aby koloběžky z ulic odstranili.
Své řešení připravila i Praha 1, náměstek Hřib jej ale smetl ze stolu s tím, že není domyšlené. Praha 1 navrhovala, aby byl koloběžkám zakázán vjezd co centra města, podobně jako před několika lety segwayům. Taková vyhláška by se týkala ale i místních, s jejichž jízdou na elektrokoloběžkách zpravidla nejsou problémy.
Hájek uvedl, že nový systém průběžně konzultovali i s provozovateli sdílených dopravních prostředků. „Nebudu lhát, ti, co provozují koloběžky, z toho radost nemají. Je to ale politické rozhodnutí, které je podpořené tlakem veřejnosti, ale i těmi daty,“ řekl Hájek a podotkl, že řidiči koloběžek páchají dvakrát více přestupků než kola a jsou téměř pětinásobně pokutováni.