Řidič autobusu Arriva odmítl Theu (12) na vozíku: Jen zakroutil hlavou a odjel, napsal naštvaný táta
Dvanáctiletá Thea zažila další nepříjemný incident v MHD. Dívka skončila na vozíku po vážné dopravní nehodě, při níž jí špatně zapnutý bezpečnostní pás způsobil vážná zranění páteře. Řidič autobusu linky 300 v Kladně nyní zavřel před dívkou dveře a odjel, přestože ostatním cestujícím nástup umožnil. Nejde přitom o první problém s městskou dopravou. Příběh Thei se rychle rozšířil a vyvolal bouřlivé reakce.
Podle příspěvku Theina táty, Luboše Kreče, k události došlo 6. února na zastávce Sítná v Kladně. Řidič autobusu linky 300 nechal nejprve nastoupit ostatní cestující. Když však přišla na řadu jeho dcera na vozíku, zavřel dveře a odjel. „Asi aby nemusel vylézt do té zimy a sklopit nájezd, což zabere strašlivých 15 vteřin,“ napsal ironicky rozzlobený otec. Ve druhém tweetu označil dopravce Arriva a poznamenal, že podobné situace nejsou výjimkou.
Thea skončila na vozíku po nehodě
Dvanáctiletá Thea se před dvěma lety stala obětí vážné dopravní nehody. Kvůli špatně zapnutému bezpečnostnímu pásu dívka utrpěla devastující zranění břicha a páteře. Následkem zranění ochrnula a od té doby je upoutána na invalidní vozík.
Navzdory tragédii se však nevzdává. Společně s otcem spravuje úspěšný instagramový profil Thea & Táta, kde otevřeně sdílí svůj život s hendikepem. Jejich příběh sleduje přes 80 tisíc lidí, kteří v něm nacházejí inspiraci.
„Není to poprvé.“
Rodina Krečových se s podobnými problémy setkala už dříve. V září 2024 se Thea setkala s odmítnutím slevy na jízdném, přestože měla potřebný průkaz. Řidička jí peníze nevrátila, protože doklad neměla připravený předem.
Podle Theina táty jsou podobné incidenty výsledkem nedostatečné empatie a neochoty přizpůsobit veřejnou dopravu lidem s hendikepem.
Bouřlivé reakce na sociálních sítích
Na sociálních sítích se okamžitě zvedla vlna kritiky. Mnoho lidí se pod příspěvkem podivovalo, proč není podobné odbavení vozíčkářů automatizované.
„Já nechápu, proč tam dávno není nějaká automatizace na tlačítko. Prospělo by to řidičům i cestujícím,“ napsal jeden z uživatelů. Jiní byli ostřejší: „Lopaty za volantem… Už aby je nahradili roboti,“ komentoval jiný. Další upozornili, že řidič mohl mít legitimní důvod: „Jediný rozumný důvod, proč se tohle stává, je, že už bylo plno. Například kočárek, nebo jiný invalida, ale stejně je to hrozné chování,“ poznamenal další uživatel.
Reakce dopravce
Jan Holub, mluvčí společnosti Arriva, Blesku sdělil, že o popisovaném incidentu zatím nemá žádné informace a bude zahájeno jeho prošetření. „Naše řidiče pravidelně školíme i v oblasti komunikace a pomoci zdravotně znevýhodněným při cestování. Na podzim jsme navázali na naši dlouholetou podporu neziskové organizace Asistence a spustili jsme společné kurzy,“ doplnil.
Kurzy se zaměřují na správnou komunikaci s cestujícími se znevýhodněním a představují řidičům specifika kompenzačních pomůcek a manipulaci s vozíkem při nastupování, vystupování i při jízdě autobusem. „Řidiči si mohou všechno vyzkoušet i na vlastní kůži, navzájem si asistují a zažívají jízdu autobusem i z pohledu člověka na vozíku,“ popsal Holub.
Adri3:Právě